Czy warto korzystać z popularnych firm kurieskich?

Czy warto korzystać z popularnych firm kurierskich?

Nadawanie przesyłek jest zazwyczaj stresujące dla osób, które robią to rzadko i sporadycznie. Mnogość firm kurierskich i dziesiątki rodzajów usług dodatkowych bardzo trudno jest zrozumieć i tym samym wiele osób natychmiast decyduje się na odwiedzenie placówki Poczty Polskiej, by nadać przesyłkę właśnie za jej pośrednictwem. To miejsce jest wszystkim znane, wydaje się godne zaufania i bezpieczne. Okazuje się jednak, iż Pocztę Polską trapią ostatnio pewne problemy, w tym także te związane z terminowym dostarczeniem przesyłki do rąk adresata. Bardzo dużo firm decyduje się na usługi kurierskie, które mają mnóstwo zalet i zdają się wypierać tradycyjne usługi na rzecz nadawania przesyłek właśnie w ten sposób. Czy zatem warto korzystać z popularnych firm kurierskich?

Przewaga firm kurierskich nad tradycyjną Pocztą Polską

Głównym i bardzo istotnym punktem w Poczcie Polskiej jest jej wszechobecność. Placówki pocztowe są obecne w dosłownie każdym mieście i w każdej wsi, przeważnie w liczbie kilku sztuk przypadających na kilka kilometrów kwadratowych. To wywołuje w konsumentach poczucie bezpieczeństwa związanego z przekazywaniem paczki czy listów w ręce firmy, która ma oddziały praktycznie w każdym zakątku Polski. Tak też w istocie jest, ale nie warto przy tym zapominać, iż Poczta Polska jest firmą państwową i tym samym rozwija się w zupełnie innym tempie niż firmy kurierskie, które znajdują się w prywatnych rękach inwestorów i właścicieli. Tam zwraca się szczególną uwagę na zadowolenie klientów oraz terminowe i bezpieczne dostarczanie paczek do rąk odbiorców.

Firmy kurierskie, szczególnie te znane i lubiane, charakteryzują się bardzo stabilną pozycją na rynku. Paczki i listy wysyłane za ich pośrednictwem docierają zawsze na czas i pozostają w doskonałym stanie, aż do czasu odbioru przesyłki przez adresata. Ze względu na fakt, iż wszystkie firmy spedycyjne są prywatne i liczy się w nich miedzy innymi zarobek, to corocznie jestesmy świadkami poprawiania jakości usług. Firm kurierskich jest na rynku już bardzo wiele i wystarczy tylko jedna, nawet stosunkowo niewielka “wpadka”, aby zatrząść daną marką w posadach. W dobie telefonów komórkowych z wbudowanymi kamerami nie umknie nawet niewielkie przewinienie, takie jak upadek paczki podczas rozładunku samochodu dostawczego czy ciężarowego. Firmy spedycyjne poprawiają jakość swoich usług, aby nie tyle zmniejszyć, co wręcz zlikwidować takie przypadki i pozostać w ogólnej opinii jako firma pewna, godna zaufania i warta podjęcia długofalowej współpracy.

Wybierać popularne czy mniej popularne firmy kurierskie?

Firmy kurierskie mają za zadanie dostarczyć paczkę lub list w nienaruszonym stanie wprost do adresata i to niezależnie od jego miejsca zamieszkania. Droga przesyłki jest zawsze bardzo zawiła, skomplikowana i musi być perfekcyjnie zaplanowana logistycznie. Pracownicy mają bowiem bardzo niewiele czasu, aby dostarczyć przesyłkę często z jednego końca kraju na drugi, czasami w czasie nie dłuższym niż 24 godziny. To oznacza jedno – perfekcyjna synchronizacja czasowa dosłownie wszystkich ogniw transportu.
Droga przesyłki zaczyna się podczas jej odbioru od nadawcy przez kuriera, który dostarcza paczkę w późniejszym czasie do pierwszej, najbliższej placówki. Tam paczka zostanie zeskanowana i w późniejszym czasie załadowana do dużej ciężarówki, która dowiezie ją do kolejnej sortowni, aby wreszcie trafić do rąk kuriera doręczającego w miejscu najbliższemu adresatowi. Tutaj warto się zatrzymać – im bardziej rozbudowana siatka oddziałów i pojazdów – tym lepiej. To od tego zależy szybkość dostarczenia przesyłki, dlatego warto korzystać z firm, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i są znane, lubiane i godne zaufania. Mniejsze firmy dysponują zdecydowanie skromniejszą liczbą samochodów i oddziałów, przez co dostarczenie paczki staje się dłuższe, gdyż proces jest mniej dopracowany w kwestii logistycznej.

Przykładowo, największe firmy spedycyjne na rynku, czyli DHL oraz UPS dysponują wieloma tysiącami samochodów, a także samolotami i hubami lotniczymi. UPS jako największy przewoźnik posiada aż 237 samolotów własnych oraz 420 samolotów czarterowych. Na uwagę zasługuje także ogromna liczba samochodów dostawczych i ciężarowych, która wynosi przeszło 110 000 sztuk. Dzięki tak rozbudowanej flocie, firma UPS jest w stanie dostarczyć przesyłkę do praktycznie każdego miejsca na świecie, od znanej i popularnej metropolii aż po niewielkie wyspy na morzu.

Czy warto nadawać przesyłki w mniejszych firmach?

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby wspierać nowe firmy i dawać im możliwość do rozwoju. Z pewnością warto także porozmawiać z przedstawicielem handlowym danej marki i stworzyć umowę na obsługę sklepu internetowego. Często świeże firmy są skore do niewielkich poświęceń i mogą zdecydować się na podjęcie współpracy na bardzo dogodnych warunkach dla nadawcy. Zazwyczaj duże firmy nie decydują się na żadne ustępstwa i kierują się swoimi sztywnymi zasadami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

6 + jeden =