Oferta kurierska dla firmy – czym się kierować przy wyborze

Oferta kurierska dla firmy – czym się kierować przy wyborze?

Firmy kurierskie są doskonale znane przez praktycznie wszystkich. Kuszą szybkimi terminami dostaw, wieloma opcjami dodatkowymi do wyboru, a także bardzo szerokim zakresem usług. Firmy kurierskie nie funkcjonują na rynku tylko i wyłącznie dzięki nadawaniu przesyłek przez osoby prywatne, ale także dzięki umowom z przedsiębiorstwami, z którymi dana marka ustala obowiązujące ceny oraz wybrane usługi, dlatego każda z nich jest spersonalizowana i bardzo przystępna. Zazwyczaj umowy są okresowe i obejmują pewien zakres współpracy, dlatego wymagają porozumienia i dają także pole do negocjacji. Na czym polega oferta kurierska dla firm?

Czym się różni oferta indywidualna od oferty dla firm?

Oferta dla osób bez umowy jest najmniej korzystna z punktu widzenia atrakcyjności finansowej, lecz jestem zarazem łatwo dostępna dla wszystkich zainteresowanych. Z wysyłki indywidualnej może skorzystać praktycznie każda osoba, która nie posiada umowy z danym przewoźnikiem. Zazwyczaj może to zrobić za pomocą formularzy dostępnych na stronie konkretnych przewoźników, a także odwiedzając platformę kurierską, taką jak epaka.pl. Zaletą takiego rozwiązania jest bardzo duża elastyczność w wyborze konkretnej firmy kurierskiej i brak przywiązania do oferty jednej z nich, dzięki czemu można zdecydować o wyborze konkretnej marki. Co ciekawe, wady tej pozbawione są rozwiązania dla biznesu zawarte przez platformę kurierską, która zrzesza wiele firm spedycyjnych.

Zalety umowy dla firm

Oferta dla firm ma zupełnie inne zalety. Po pierwsze – zdecydowanie lepszy cennik. Koszty nadawania przesyłek są ustalane na podstawie umowy między firmą, a przewoźnikiem, dzięki czemu można uzyskać znaczne obniżenie kosztów prowadzenia działalności oraz wysokości opłat ponoszonych przez klientów sklepu. Po drugie – doskonała obsługa. Firmy kurierskie oferują między innymi bezpośredni kontakt do niektórych pracowników, a także możliwość nieograniczonej pomocy w większości problemów. Po trzecie – dodatkowe benefity. Każda firma spedycyjna oferuje dla swoich biznesowych klientów wiele ciekawych rozwiązań. Dla przykładu, w firmie DPD po podpisaniu umowy każdy klient Twojego sklepu otrzyma do zamówienia także numer telefonu do kuriera, dzięki czemu będzie mógł uzgodnić z nim termin dostawy i ewentualnie przesunąć go na inny czas. Co więcej, zmieni się także termin wizyty kuriera doręczającego na bardziej dokładny, np. w przedziale dwugodzinnym, dzięki czemu klienci będą mogli dostosować się do jego wizyty w większym stopniu, niż uzyskując informację ogólnikową.
Najważniejszy jest cennik dla firm. Dzięki zadeklarowaniu ilości nadawanych comiesięcznie paczek można uzyskać fantastyczne warunki cenowe, niedostępne dla tradycyjnych osób indywidualnych. Ceny są ustalane od ilości deklarowanych przesyłek. Dla przykładu, firma nadająca w skali miesiąca 30 paczek uzyska nieco mniej korzystne warunki niż przedsiębiorstwo, która nada w tym samym czasie aż 300 przesyłek. To bardzo ciekawe zagadnienie, gdyż im nadajmy więcej i częściej, tym lepsze warunki otrzymamy od przewoźnika.

Minusy umowy dla firm

Większość firm kurierskich dostosowuje swoje warunki dla dobra klienta i tym samym nie znajdziemy w umowach znaczących minusów. Jednym z niewielu jest między innymi przywiązanie sklepu internetowego do konkretnej firmy i realizacja wszelkich usług spedycyjnych tylko za jej udziałem. To jednak nie jest minus, a cecha, którą należy zaakceptować. Drugą wadą może być opłata abonamentowa. Niektóre firmy oferują umowy na konkretną ilość paczek i wymagają zryczałtowanej, miesięcznej opłaty za zadeklarowane przesyłki. To oznacza, iż deklarując 100 paczek wysyłanych miesięcznie otrzymamy wycenę opiewającą na kwotę zdecydowanie niższą niż przy tradycyjnym cenniku. Będziemy jednak musieli ją uiścić niezależnie od ilości faktycznie nadanych przesyłek, co może mieć zgubny wpływ na kondycję zawieszonej lub źle funkcjonującej firmy internetowej. Te minusy można jednak zdecydowanie zmniejszyć korzystając z platformy kurierskiej, takiej jak epaka.pl. W ramach jednego abonamentu i umowy można z niej korzystać z usług wszystkich firm i tym samym nie być przywiązanym do tej jednej jedynej.

Czy warto zawierać umowę z firmą kurierską?

Zdecydowanie tak, ale tylko w określonych przypadkach. Firmy spedycyjne wymagają zadeklarowania ilości miesięcznie nadawanych przesyłek i oferują dobre warunki głównie dla firm, które wysyłają ich bardzo, bardzo wiele. Mniejsze sklepy internetowe mogą zupełnie nie skorzystać na umowie za sprawą bardzo małego wolumenu i niewielkich zysków dla przewoźnika. To szczególnie duży minus dla firm, które sprzedają bardzo mało rzeczy, lecz takich, które są drogie, a zarazem dają bardzo duży zysk, np. komputerów czy sprzętu fotograficznego. Mimo, iż taka firma doskonale sobie radzi na rynku, to jednak umowa z przewoźnikiem nie będzie miała sensu za sprawą bardzo niewielu paczek nadawanych w skali miesiąca. Jeśli jednak sklep sprzedaje dużo, np. produktów kosmetycznych, to wówczas umowa z firmą kurierską będzie bardzo opłacalna zarówno dla prowadzącego firmę, jak i dla klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 − jeden =