Przegląd firm kurierskich posiadających punkty nadania/odbioru na terenie Łodzi

Coraz więcej firm kurierskich wychodzi naprzeciw wymaganiom swoich klientów. W tym celu stosują bardzo różne metody. Jedną z nich jest tworzenie punktów, gdzie klient o dowolnej godzinie może odebrać, lub nadać swoją paczkę. Nie jest w ten sposób zależny od kuriera, a także nie musi stać z paczkami w kolejkach. Która firma kurierska posiada takie punkty?

Punkt nadania lub odbioru przesyłki

Punkty takie przybierają różne formy. Czasem firmy kurierskie podpisują umowy ze sklepami, kioskami, czy stacjami benzynowymi. W ten sposób starają się otworzyć na klienta różne możliwości zarówno nadania, jak i odbioru paczki w dogodnym dla niego momencie. Inne firmy stawiają specjalne maszyny, dzięki którym klient samodzielnie może nadać lub odebrać przesyłkę.

Firmy posiadające punkty nadania/odbioru

Mimo wygody, jaką dają takie punkty, nie każda firma kurierska zdecydowała się na tą opcję współpracy z klientem. Te zaś, które stworzyły punkty odbioru, działają w różnoraki sposób. Przedstawiamy firmy kurierskie, które w swojej ofercie posiadają taką opcję dostawy, oraz różnice między nimi.

DPD Pickup

Ma możliwość nadania lub odbioru przesyłek w placówkach partnerskich. W całej europie system DPD Pickup liczy prawie 27 tysięcy punktów. Dawniej funkcja ta nazywana była Strefą Paczki.
Punkty powstają w takich miejscach, by klienci mogli w wygodny sposób do nich dotrzeć, nadać lub odebrać przesyłkę. Paczka w Pickup  będzie dowieziona przez kuriera i czeka na odbiór przez kolejne 7 dni.
Prócz tego, punkty takie świadczą inne usługi. Można w nich wygodnie ubezpieczyć przesyłkę, czy nadać ją za pobraniem. Powstają one w centrach miast, by odbiór przesyłek kurierskich nabrał nowego, racjonalnego charakteru.

DHL Parcel

Posiada swoje punkty partnerskie zwane DHL Parcel. Dzięki nim można szybko i wygodnie nadać przesyłki krajowe i międzynarodowe. Sieć Parceli tworzą zarówno stacje benzynowe, jak i sklepy czy salony prasowe. Dzięki nim klient nie musi już czekać na kuriera w domu. Ponadto, od niedawna DHL daje możliwość wypełnienia danych przesyłki przez internet, a następnie nadanie jej w punkcie DHL Parcel.

Nadanie przesyłki w punkcie zajmuje dosłownie kilka minut. Wystarczy wybrać z mapy dogodne miejsce nadania, przygotować przesyłkę i zanieść ją do wybranego punktu DHL Parcel. Klient może zapłacić za usługę zarówno gotówką, jak i kartą, a obsługa zajmie się przygotowaniem dokumentów przewozowych. Dodatkowo, mając numer wysyłki, można ją śledzić. W cenie przesyłki (zgodnie z cennikiem krajowym lub międzynarodowym, dla klientów indywidualnych) znajdują się:

  • ubezpieczenie do 6500 PLN dla przesyłek krajowych i do 500 EURO dla międzynarodowych
  • informacje o statusie przesyłki (dostępna na stronie śledź przesyłkę)
  • powiadomienia e-mail o nadaniu, dacie i miejscu oraz przewidywanych godzinach doręczenia

UPS Access Point

Są to dogodnie zlokalizowane punkty, które oferują łatwy odbiór i dostarczanie przesyłek. Składają się na nie lokalne firmy.  Jest to ponad 1.180 punktów UPS w całej Polsce, które pracują zarówno wieczorami, jak i w weekendy. Zapewniają one elastyczność odbioru i dostarczenia przesyłek, które następnie mogą być przetransportowane przez firmę UPS. Jeśli klient odbiera paczkę, musi być świadomy tego, że pracownik punktu poprosi go o przedstawienie dowodu tożsamości. Daje to gwarancję tego, że przesyłka nie znajdzie się w niepowołanych rękach.

W punktach UPS Access Point można wybrać jedną z dwóch oferowanych usług:

  1. UPS Access Point do drzwi – nadawca zostawia przesyłkę w lokalnym punkcie UPS, a kurier tego przewoźnika dostarczy ją pod podany adres.
  2. UPS Access Point do punktu UPS Access Point – kurier odbierze przesyłkę z punktu UPS i zostawi ją we wskazanym przez klienta miejscu.

Są one tańsze niż usługa „od drzwi do drzwi”. W pierwszym przypadku klient oszczędza 2.85 zł (bez VAT-u) / 3.50 zł (z VAT-em) w porównaniu do usługi “od drzwi do drzwi:. W drugim zaś jest to nawet 5.69 zł (bez VAT-u ) / 7.00 zł (z VAT-em ) w porównaniu do usługi “od drzwi do drzwi”.

Geis Point

Niektóre e-sklepy posiadają w swoim cenniku dostawy opcję doręczenia paczki do Geis Point. Jeśli klient wybierze opcję wysłania na konkretny adres, Geis informuje o możliwości przekierowania paczki do punktu. SMSem dostanie numer przesyłki, ewentualną kwotę pobrania. Geis dostarcza przesyłkę do punktu odbioru już następnego dnia roboczego po jej odebraniu od nadawcy.
Klient zostanie poinformowany SMSem o przechowywaniu przesyłki w wybranym przez niego punkcie odbioru, a także dostanie losowy 4-cyfrowy kod pin, po podaniu którego będzie mógł odebrać paczkę.Odbiorca dostanie jeszcze dwa przypomnienia o paczce, jeśli jej wcześniej nie odbierze. Po 7 dniach nieodebrana paczka zostanie przesłana do nadawcy.

GLS ParcelShop

Jest to łatwy sposób zarówno, by nadać, jak i odebrać swoją przesyłkę. Parcel Shop GLS to lokalne firmy lub biura, które są zazwyczaj czynne od 10.00 do 18.00 lub dłużej.
Klient nie nada w takim punkcie paczki w sobotę. Odbiorca może odebrać paczkę przez kolejne dziewięć dni roboczych. Musi zrobić to osobiście, ponieważ w momencie odbioru konieczne jest okazanie się ważnym dokumentem tożsamości ze zdjęciem (np. dowodem osobistym, prawem jazdy czy paszportem).

InPost

InPost jest firmą, która wybiła się właśnie dzięki samodzielnym punktom nadania i odbioru paczek.Posunęła się jeszcze dalej od swoich poprzedników i w wielu miastach stworzyła sieć Paczkomatów. Są to miejsca, gdzie klient może zarówno nadać, jak i odebrać przesyłkę. Dostępne przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, są idealną alternatywą dla tradycyjnych kurierów. Gdy klient dostanie informację, że paczka znajduje się w Paczkomacie ma 48 godzin na jej odbiór.

Fakt, że InPost posiada sieć Paczkomatów nie oznacza, że nie istnieją także Punkty Odbioru Przesyłek. POP są miejscami, gdzie klient bez podpisywania wiążącej umowy może nadać i odebrać przesyłkę. Zlokalizowany w sklepach bądź firmach w każdym mieście, tworzą gęstą sieć, więc każdy znajdzie taki punkt w swojej okolicy.

Punkty te stają się bardziej popularne, a klienci z chęcią z nich korzystają. Dlatego coraz więcej firm kurierskich decyduje się na stworzenie takich miejsc. Podpisują umowy z lokalnymi sklepami, czy instytucjami, by każdy w dowolnym czasie mógł odebrać swoją przesyłkę. Ich oferta różni się przede wszystkim cenami paczek oraz tym, jak długo przesyłka może czekać na odbiór w danym punkcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

15 − 7 =