Delivery man scanning cardboard boxes with barcode scanner. Courier holding parcel and scanning barcode with barcode reader in van. Mature man reading and scanning labels on boxes before shipment.

Z jakich usług kurierskich w Łodzi mogą skorzystać firmy?

Kolejny poradnik na temat usług kurierskich dedykujemy przedsiębiorcom. Sprawdzimy, jakie usługi przewoźników skierowane są właśnie do nich, by ułatwić im prowadzenie biznesu. Weźmiemy tutaj dość mocno pod uwagę to, jak sytuacja wygląda w dużych miastach, takich jak choćby Warszawa, Kraków, Łódź, Poznań czy Wrocław. Oferta różni się bowiem dość mocno pomiędzy dużymi ośrodkami miejskimi, a o wiele mniejszymi miejscowościami oraz wsiami. Głównie tyczy się to dostępności oddziałów i punktów obsługi klienta, gdzie możliwe jest osobiste nadawanie paczek. Może to mieć duże znaczenie choćby wtedy, gdy mówimy o firmie prowadzącej sprzedaż przez internet, a takich firm mamy dzisiaj naprawdę sporo. Praktycznie każdy z nas może założyć działalność, która będzie wykonywała taką pracę.

Odbiór towaru z siedziby firmy

Zaczynamy od usługi najbardziej chyba dziś istotnej z punktu widzenia przedsiębiorców. Jest nią możliwość odbioru towaru do wysyłki bezpośrednio z siedziby firmy. Dzięki powyższemu praca staje się znacznie łatwiejsza, ponieważ ogranicza się do zapakowania przesyłek dla klientów, a następnie przygotowania ich do wydania kurierowi. Ten odbierze je bezpośrednio od nas, załaduje na samochód i w dalszą drogę. Paczki trafią później do oddziału, sortowni i zostaną przewiezione do odbiorcy. Dotychczas konieczne było nadawanie przesyłek w następujący sposób: Do samochodu osobowego lub dostawczego należało załadować wszystkie przesyłki. Później przewieźć je do najbliższego punktu obsługi klienta, lub też do sortowni, zależnie od rodzaju umowy podpisanej z firmą kurierską. Tam należało wyładować je i dopiero tutaj kurier zaczynał się nimi zajmować. Było to niekomfortowe i trudne do wykonania, zwłaszcza wtedy gdy paczek było naprawdę dużo. Dodatkowo stwarzało to spore problemy natury logistycznej. Otóż małe firmy, zawiadywane często przez jedną osobę, nie były w stanie tak łatwo dostarczać dużej ilości przesyłek do siedziby firmy kurierskiej. Do tego był bowiem potrzebny samochód dostawczy, więc albo trzeba było wynajmować takie auto, albo je specjalnie kupować. Małe przedsiębiorstwa nie mogły pozwolić sobie na taki wydatek, wobec czego niejednokrotnie paczki były przewożone autami osobowymi, którymi trzeba było każdego dnia wykonać nawet po kilka kursów. Pojawienie się w dużych miastach usługi polegającej na możliwości odbioru towaru do wysłania bezpośrednio z siedziby firmy znacznie ułatwiło życie przedsiębiorcom, zwłaszcza małym i średnim firmom, prowadzącym na przykład sklepy internetowe.

Obecność punktów obsługi klienta

Druga sprawa, którą definitywnie warto tutaj przytoczyć, to właśnie obecność punktów obsługi klienta. W dużych miastach jest ich bowiem na pęczki, więc bez problemu można dowieźć tam towar do wysłania, jeżeli nie chcemy korzystać z usługi bezpośredniego odbioru przesyłek z naszej siedziby. Zwłaszcza, jeżeli najbliższa siedziba kuriera znajduje się zaledwie kilka kilometrów, lub kilkaset metrów od nas. Niektóre firmy mają takie szczęście, że najbliższy POK (punkt obsługi klienta) mają dosłownie obok domu. W takiej sytuacji o wiele łatwiej jest przygotowywać paczki do nadania i wysyłać je, niż gdybyśmy mieli konieczność gdzieś daleko je dowozić. Nastręczałoby to mnóstwo problemów logistycznych, a także konieczności przenoszenia ciężkich przesyłek do auta, a później ich wyładowywania w siedzibie firmy kurierskiej (jeżeli nie korzystamy z opcji odbioru bezpośrednio z naszej siedziby). Jest to znaczna przewaga nad tymi, którzy prowadzą działalność w małych miejscowościach i na wsiach. Tam często usługa odbioru towaru do wysłania bezpośrednio z siedziby firmy nie działa, a najbliższy punkt obsługi klienta, gdzie można nadawać przesyłki, wymaga przejazdu do najbliższej większej miejscowości. Powoduje to naprawdę spore zamieszanie, dlatego też nie da się ukryć, że firmy prowadzące np. sprzedaż wysyłkową mają w dużych miejscowościach o wiele lepiej.

Jeżeli podsumujemy sobie wszystkie informacje, jakie zawarliśmy powyżej, to dojdziemy zapewne do wniosku, że o wiele lepiej jest prowadzić działalność polegającą na sprzedaży wysyłkowej w dużym mieście. Podobnego zdania istotnie wydaje się być spora część takich przedsiębiorstw, ponieważ nawet jeżeli właściciel mieszka na wsi lub w małym miasteczku, to dla prowadzenia firmy często wynajmuje mieszkanie w pobliskiej dużej miejscowości. Tam, dzięki bliskości oddziałów firm kurierskich oraz dostępności usług takich, jak odbiór przesyłek bezpośrednio z siedziby nadawcy, prowadzenie działalności wydaje się o wiele łatwiejsze i bardziej opłacalne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dwadzieścia + dziesięć =