Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Jak można sprawnie wykonać świadectwo energetyczne dla domu

Jedną z wielu różnych rzeczy, które są do załatwienia przy sprzedaży mieszkania czy domu, jest świadectwo energetyczne. Ten dokument jest wymagany przy tego typu transakcjach, zresztą podobnie jak w przypadku wynajmu. Budynki niedawno postawione świadectwem powinny już dysponować, natomiast właściciele starszych muszą się postarać o nie. Na szczęście nie ma żadnego problemu, aby to zrobić, ponieważ na naszym rynku działa wiele firm świadczących tego typu usługi. Podczas wyboru takiej firmy należy jednak na kilka istotnych kwestii zwrócić swoją uwagę. Przede wszystkim osoba wykonująca takie zlecenie musi posiadać do tego stosowne uprawnienia, w przeciwnym wypadku zrobiony dokument nie będzie miał ważności.

Dla niejednej osoby duże znaczenie mieć też będzie cena, ale akurat tutaj jest naprawdę dobrze. Z uwagi na dużą konkurencję ceny przygotowania świadectw zmniejszają się cały czas. Aktualnie można taki dokument wykonać już za kwotę poniżej dwustu złotych, jeśli będzie on dotyczył niedużego domu czy mieszkania. Przy większych obiektach kwota trochę wzrośnie, ale z reguły nie przekroczy tysiąca złotych. To w dużym stopniu jest rezultatem tego, że wszystko można załatwić zdalnie. Żeby przygotować Świadectwo energetyczne budynku nie trzeba będzie dojeżdżać na miejsce i robić oględzin obiektu.

Zupełnie wystarczy jeśli właściciel prześle wszystkie niezbędne dokumenty, oraz parę zrobionych w odpowiedni sposób fotografii. To umożliwi obliczenie wszystkiego co jest potrzebne, i przesłanie certyfikatu klientowi. Ważne jest przy tym to, aby przesłane informacje były zgodne ze stanem faktycznym. Jeśli tak nie będzie i zostanie to wykryte, to trzeba się liczyć z różnymi karami. Zależnie od oczekiwań przygotowany dokument można otrzymać w wersji elektronicznej lub papierowej. W obu przypadkach będzie on musiał zawierać wszystkie niezbędne informacje, w tym numer nadany w centralnym rejestrze. Ważność świadectwa wynosi dziesięć lat i po tym czasie należy go ponownie zrobić, chyba że w międzyczasie przeprowadzone zostaną jakieś większe prace remontowe.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz