Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Smar w silniku – oleje oraz ceramizery

Zalecanym olejem silnikowym do klimatu chłodnego będzie olej 5W i 10W. Olej 20W ma średnią lepkość oraz rekomendowany jest do klimatu umiarkowanego. Oleje 30W, 40 i 50 przeznaczone są do klimatu ciepłego lub ewentualnie do długich podróży. Generalnie oznajmić wolno, że do silników benzynowych zaleca się używać oleju wielostopniowego SAE 10-40W. W każdym lub razie należy sprawić typ olej silnikowy w podręczniku obsługi stworzonego przez nas samochodu, oraz odpowiedniej nie słuchać rad sąsiadów lub też osób, jakie mało się znają na rzeczy.

Dużo olejów zawiera akcesoria, jakie opóźniają korozję, neutralizują kwasy, decentralizują sadzę oraz smołę, które wylatują przez pierścienie tłoku w kierunku skrzyni korbowej, oraz pomniejszają powstawanie piany. Dużo z tych zanieczyszczeń odparowuje się kiedy silnik się nagrzewa i wychodzą przez układ dodatniej wentylacji. Pozostałe zanieczyszczenia, zostają zawieszone oraz nie zagradzają ani kanałów do olejów ani pierścieni tłoku, ani też hydraulicznego popychacza.

Usuwa się je przy wymianie oleju i filtra oleju. Wymiana oleju silnikowego powinna być uskuteczniona co 20 tysięcy kilometrów lub ewentualnie raz na trzy bądź też sześć miesięcy, w zależności od rodzaju oleju jakiego użyjemy. Wymiana olej silnikowy musi być częstsza jeżeli pojazd używa się do ciągnięcia przyczepy, na zakurzonych drogach i krótkich trasach – wtenczas rekomendujemy także jakie są najczęstsze przyczyny zużycia silnika. Częściej też wymienia się olej, kiedy silnik przemierza długie odległości na drobnej prędkości, jak na przykład taksówki, dostawy lub ewentualnie w pojazdach zaparkowanych przez dłuższy czas.

Olej silnikowy sprawdza się kiedy samochód stoi na płaskiej przestrzeni, silnik nie powinien być ciepły. Wypada przestrzegać prostych zasad. Odkręcamy zakrętkę po pewnym czasie wymieniamy filtr oleju. Przed założeniem innowacyjnego filtru, trzeba go nasmarować olejem. Później dopasowujemy filtr na jego miejsce. Kiedy obudowa dotknie podstawy, należy odczekać około 10 minut, aby cały olej ściekł oraz po raz kolejny nakładamy zakrętkę na miejsce. Wlewamy odpowiednią ilość oleju oraz zamykamy zawleczkę napełniania. Później wystarczy zapalić silnik, aby upewnić się, że nie ma wycieków.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz